سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    • افتتاح فاز یک پالایشگاه مس خاتون‌آباد تا پایان بهمن‌

      فاز یک پالایشگاه مس خاتون‌آباد با ظرفیت 100 هزار تن مس کاتدی تا پایان بهمن‌ماه سال جاری افتتاح شود. این در حالی است که مراحل نصب تجهیزات فاز دوم برای رسیدن به ظرفیت 200 هزار تن در حال انجام است.

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مجری طرح احداث پالایشگاه خاتون آباد مس منطقه کرمان با بیان این مطلب گفت: علاوه بر انجام بخشی از مهندسی پایه، تمام مهندسی تفصیلی، خرید یک چهارم بخش تدارکات به عنوان مهمترین بخش قرارداد (که بیشترین هزینه قرارداد را به خود اختصاص داده) ،
      افتتاح فاز یک پالایشگاه مس خاتون‌آباد تا پایان بهمن‌

      انجام مراحل نصب و راه اندازی تجهیزات و تقریبا تمام تجهیزات پالایشگاه شامل تجهیزات سیستم تصفیه آب، تولید بخار، تولید هوای فشرده و هوای ابزار دقیق از منابع و تولید کنندگان داخلی تامین شده است.

      عظیم فدائی‌زاده افزود: شرایط تحریم در زمان احداث پالایشگاه خاتون آباد فرصتی را فراهم کرد تا از توان متخصصان داخلی و شرکت های ایرانی در ساخت این پروژه استفاده شود.
      وی با اشاره به اینکه احداث این پالایشگاه اقدامی در تکمیل زنجیره تولید مس کاتدی محسوب می شود،‌ اظهار کرد: پالایشگاه مس خاتون آباد بخش نهایی زنجیره تولید مس کاتدی در این منطقه است و با تکمیل آن، ظرفیت سازی برای تولید 200 هزار تن مس کاتدی امکان پذیر می شود.
      فدائی‌زاده درباره در نظر گرفتن اولویت‌های زیست‌ محیطی در احداث کارخانه گفت: انتخاب تجهیزات با نگرش کنترل و کاهش آلودگی از مبدأ، آموزش کارکنان و اپراتورها جهت کاربرد بهینه تجهیزات، دقت در استفاده از مواد شیمیایی، پاکیزه نگه‌داشتن محیط کار و همچنین استفاده از سلول‌های پلیمری به‌عنوان جایگزین سلول‌های بتنی با پوشش سرب، استفاده از دستگاه آماده‌سازی آند و شستشوی قراضه به‌منظور افزایش راندمان در سالن الکترولیز و همچنین اجرای سیستم حذف ناخالصی‌ها از الکترولیت از اقدامات اساسی صوت گرفته در این راستا است.


       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.