سال جهش تولید
X
   
 
    • معرفی جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران

      در بازار جهانی به شدت رقابتی امروزی، تلاش برای تعالی و بهبود مستمر برای سازمان‌هایی که در معادن و صنایع معدنی فعالیت می‌کنند بسیار مهم شده است. در دنیای امروز و چالش های بی شمار آن، پذیرش بهره وری به عنوان محرک اصلی موفقیت هرگز به این اندازه حیاتی نبوده است. چرا بهره وری در معادن و صنایع معدنی حیاتی است؟ پاسخ این سوال در توانایی آن برای متحول کردن عملیات، تقویت رقابت و تقویت رشد پایدار نهفته است. با دنیایی که به سرعت در حال تغییر است و بهره وری بیشتر، کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از منابع را می طلبد، سازمان ها باید برای ساختن حال و آینده خود نوآوری کنند. با پذیرش فرهنگ بهره‌وری، شرکت‌ها می‌توانند فرآیندها را ساده‌سازی ، ضایعات را حذف کنند و اثربخشی کلی عملیات خود را افزایش دهند.

      در همین چارچوب است که ایمیدرو بیش از یک دهه جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی را معرفی کرده و در این مدت بیش از 300 شرکت طی این سالها در این جایزه شرکت کرده اند. این جایزه برای شناسایی و تجلیل از دستاوردهای برجسته در بهره‌وری طراحی شده است و در عین حال سازمان‌ها را برای رسیدن به قله های جدید تشویق می‌کند.

      جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی به‌عنوان اولین جایزه دارای اعتبار از سوی سازمان ملی بهره‌وری ایران از سال 91 تاکنون نه دوره جایزه را با موفقیت برگزار نموده و دهمین دوره جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی در سال 1402 در جهت تحقق شعار سال «مهار تورم، رشد تولید » با ویرایش جدید برگزار خواهد شد.

      این جایزه، سازمان‌ها را از ابعاد مختلف از قبیل برنامه‌ریزی استراتژیک، تولید و ارتقا کیفیت محصولات و خدمات، بازاریابی و فروش، منابع انسانی، مدیریت تأمین‌کنندگان، مدیریت فن‌آوری و دانش و همچنین نتایج و شاخص‌های مرتبط ارزیابی نموده و سطح بلوغ سازمان را از بعد بهره‌وری و کیفیت مشخص و فرصت‌های بهبود را شناسایی و به سازمان‌ها کمک می‌کند تا پروژه‌ها و اقدامات بهبود را تعریف و اجرا کنند تا درنتیجه به سطح بلوغ بالاتری از کیفیت و بهره‌وری برسند.

      تاریخچه شکل‌گیری جایزه

      ویژگی جایزه

      ارکان جهت ساز و اهداف جایزه

      دامنه کاربرد جایزه

      مزایای منحصر به فرد جایزه
      سطوح جایزه